"If you smile at it, the world will be smiling with you, too. If you cry at it, then go ahead because you'll be the only one crying by yourself.."
-Adam Wilcox-

tic toc..

Sunday 13 January 2013

auto vs manual

Assalamualaikum dan salam sejahtera



after 8 years amek lesen kereta n x bawak kreta manual, hari ni mencemar duli pegang streng kreta manual.. seb bek la ak smpai tempat y dituju dengn selamat dan balik umah macik dengan selamat walopn terpaksa amek masa y lama... mau nye x, kereta semput tengah jalan n seriously i FORGOT how to drive manual car..ceit!!!!



yang bawak kreta bukan main cuak, apetah lagi org y kt tepi smpai ckp kt aku suh brenti tepi jalan biar dia pi amek ikan jalan kaki..

waaaaa.. sgt stress.. dalam hati dok mcm mne nk gerak, ble nak tukar gear neh, mcm mne nk slow n y plg x leh blah, mcm mne nak brek!!! u can laugh la, tp ble dh lama x bwk.. mmg cuak.. kecut perut.. smua ad.. kreta kt umah smua auto.. kreta macik pn auto.. so.. mmg ak bwk auto jela..

lepas neh, kene belajo bwk kreta manual balik.. dah kne tego ngn mak mah *owner kreta manual, dia ckp kt aku y aku kne pndai bwk both manual n auto.. yeah miss Aima!! sila belajar dengan jayanya..

p/s: sapo nak ajar bwk kreta mnual?? hehehhe

p/s/s: so, for those who drive manual car, wa respect sama lu!!

doc mizah, lu mmg otai meh... minah rempit kereta manual.. kekekek

me n doc mizah.. 

sorang lagi y aku respek, adalah Yan!! giler otai bawak kreta manual. merempit g klia mcm pemandu f1... kekeke .. ekkeke. yan!! aku rndu ko..

me n yan.. 

2 comments:

  1. Kira ok lah dapat bawa kereta selamat pergi, selamat sampai. Saya pula sudah 5 tahun ambil lesen, sentuh kereta pun tak pernah. Ada minta adik ajar, tapi tak berkesan.

    Ada orang kata, nak mahir bawa kereta, kena ada perasaan jangan takut. Untuk itu, beli sebuah kereta. Tunggu kerja baru beli.

    Yang penting jangan gementar. Betul tak?

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah selamat smpai..

    saya dulu pn, lps ambik lesen x bawak kreta pn.. hmpir 6 tahun jgk la lesen peram jadi ikan pekasam.. tengah tahun 2011 baru pegang stereng kereta balik. tu pn sebab ayah masuk hospital dan x ada driver lain.

    1st time bawak, mmg la takut.. mcm2 perasaan ad.. cuma saya bernasib baik pakai kereta auto.. mmg senang kerja la..

    insyaAllah.. wong pn kalau dah pegang stereng kreta, msti okey pnye.. meh kita sama2 belajar bawak kereta.. semoga berjaya beli kereta..

    hwaiting!!!

    ReplyDelete

hey hey hey... drop ur comments here...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...