"If you smile at it, the world will be smiling with you, too. If you cry at it, then go ahead because you'll be the only one crying by yourself.."
-Adam Wilcox-

tic toc..

Monday 4 March 2013

Banjir

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kampung ku banjir!!!  mnggu lpas, tercatat la sejarah di mana, sekolah aku kne balik awal.. jalan dah naik air.. kalo x blk awal, kompem ktorng x leh balik dah.. *lupe plak aku nk ckp, skng neh aku jadi Miss Aima.. sbb ak jd ckg ganti, ganti cikgu beranak.. hehehhe

pada hari rabu, aku ingtkan air dah surut.. rupe2nya, air mkin naik.. n sekolah aku banjir.. so, sekolah pn istiharkan cuti.. weeeeeeehoo!!! so ape lg, omma pn ajak la pi umah nenek.. umah nenek dah nek air...

otw pi umah nenek, aku tgk.. dah byk kawasan y dah nek air.. jalan nk pi Jerteh pn dah nek air..  masa lalu depan S.K. Pusat, mau terkujat aku.. air dah nek atas jalan.. n sekolah 2 dah tenggelam..

ble smpai depan jln nk msuk umh nenek aku, air dah penuh atas jalan.. kompem2 la kreta x leh nk msuk dah..  so, ayah park kt tepi jalan.. ktorng pn meredah air la.. jalan pi umah nenek...

meh jela layan gambo ekk..



7.20 am.. depan S.K Pusat Jerteh.


depan umah nenek.. mse ni, air tgh naik..

bot penyelamat...

otw pegi umah aunty aka pusat pemindahan.. kekek

depan umah aunty.. dalam weh.. aku redah nk pi bli makanan, air smpai kne bontot.. 
kne menjengket jalan

ini adalah muka budak y hepi x yah pg skolah.. kekkek *pada hal, kne ganti gak nnt


ckg y sibuk dok call sekolah, nk bgtau umah banjir.. heheheh



budak xcited x pnh jumpe banjir..

budak x takot air dan pantang nmpak kamera


jalan nk pi Jerteh.. jem weh


jalan pi cari bekpes.. kekeke


ehem..posing jap...


bot penyelamat.. namun tetap x selamat, sbb mangsa jatuh bot..


dapur umah tok


tepi umah aunty..





jalan nk masuk umah tok..



Alhamdulillah, malam nye, air dah x de.. dan x de kemalangan jiwa y berlaku, kecuali aku dan adik terpaksa bunuh anak ular tedung

No comments:

Post a Comment

hey hey hey... drop ur comments here...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...